Lilla älskling :(

Åh vad jag hatar att lämna plutten på dagis. Han vill verkligen inte. Han gråter så det riktigt skär in i hjärtat :(. Idag trodde jag först att det skulle gå ganska bra. Han brukar grina så fort vi kommer in i tamburen. Men idag var han lugn och pratade och tittade. Jag kunde ställa ner honom och klä av honom och han gick själv in på avdelningen. Sedan fick han syn på en fröken och han började stor gråta. Fröknarna är dumma som tar honom från mamma :P. Jag vet att han brukar lugna sig efter en stund när jag har gått. Dom säger att han är lite små ledsen ibland, men det brukar gå bra och han äter bra om han gillar maten. Men jag ska fråga idag hur han är som person när han inte är ledsen. Hemma och när vi är iväg är han ju väldigt pratig, glad och framåt. Jag hoppas inte att han ät tyst och deppig på dagis. Då vet jag inte vad jag ska göra. Det går väl över kanske, men det är jobbigt för mig när jag vet vilken underbar kille han egentligen är och att han kanske inte mår bra...

Det är inte bara på dagis iof han blir ledsen. Det är likadant hemma om jag ska gå iväg utan honom. Ser han att jag klär på mig för att åka till jobbet eller gå ut med hunden kommer han och grinar och ropar mamma. Men sedan är han ju ändå sig själv när jag väl gått. Så hoppas att det är så på dagis med.

Över till lite framsteg. Han är en riktig hejare på att prata. Han försöker härma det mesta man säger. Tänkte uppdatera listan på orden han kan och saker han kan. Kul att gå tillbaka och se hur han har utvecklats.

14 månader

Ord:                                     Vad säger?                                     Var är?

Hej                                       Hästen -iiiiihh                                  Magen
Mamma                                 Vovven- boff boff                            Foten
Pappa                                   Katten- jaaauu                                Handen
Titta                                      Fisken-  smackar med munnen        Näsan       
Kolla                                     Kossan- Muuuuuu                           Munnen
Bada                                    Ugglan- KoKo Koko                          Huvudet
Häst                                      Apan- slår sig på bröstet                  Örat
Bil                                         Fåret- ääääää                                Lampan
kål (skål)                               grisen öööh öhhh                           Tvn
Koko (skor)                            Pappa- prutt ljud :)                        Vet vilka olika
Nana (sova)                                                                               personer är
Bajs (byta blöja :P)                                                                    Ser skillnad på djur
Katt                                                                                           Klockan
Vovv (hund)                                                                               Blomman
Batten (vatten)
Base   (Bamse våran hund)
Dato (dator)
Kaka
Tol (stol)
Botta (borta)
Atta (akta)
Pippi
Bebis



Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men aaaw plutten. Fyyy så jobbigt att han blir så ledsen :-(



Men pratar som sjutton ser jag :-) Elmers lista är ...något kortare ;-) hahaha

2010-10-18 @ 18:43:34
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback