15 månader!

Idag är han ännu större min pojk, det blir han varje dag, men just idag är han 15 månader stor. Vi har varit på bvc. Han väger 11240 gram och är 80 cm lång. Han fick även vaccin spruta idag, den får dom vanligtvis vid 18 månader, men hon tyckte vi skulle passa på idag när han är frisk. Man vet aldrig när barn blir sjuka under vintern och med tanke på att han börjat dagis.

Alexander var hur glad som helst. Han pratade en massa som han alltid gör och lekte med leksaker. Barnsköterskan sa till honom: "kan du bygga ett torn med klossarna"? Han gjorde som hon sa och byggde ett torn av alla fem klossarna som låg där, fint och försiktigt utan att välta. Jaha, då var visst halva 18 månaders kontrollen gjord, sa hon, detta brukar dom kunna i den åldern. Han var duktig med motoriken och med språket, men det visste jag ju redan :)
Japp, min blogg, min son och jag får lov att skryta lite för att han e duktig ;-)

Efter Bvc blev det direkt till jobbet. Personalmöte först och sen jobbade jag resten av kvällen. Efter det tog jag en kvälls te hos Maria. Hon får nog komma och hälsa på min son imorgon. Om jag frågar Alex typ "vem kommer nu?" så svarar han alltid "IA" och lyser upp som en sol :)

Nu ska jag sussa kudde!





Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Klart du ska skryta, han ÄR ju skitduktig lilleplutt :-) <3

2010-11-18 @ 08:29:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

OJ va fint det var här inne förresten :-)

2010-11-18 @ 08:31:00
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback