Inskolning Nr 2

Kom just hem från alex första dag på nya dagiset. Niclas är kvar där med honom. Dom ska äta lunch och sedan ska han sova. Där sover dom ute i sina vagnar. Så idag har jag satt dit åkpåsen och lagt i en fleace filt. Jag ska åka och jobba om en stund.

När vi kom fram sprang Alex rätt in och började undersöka alla saker och rum. Oblyg som vanligt :). Det var ett jätte mysigt dagis med många olika rum i olika kategorier. Dockrum, samling och läsrum, kuddrum och sinnesrum. Sinnesrummet var ett stort rum speciellt för dom allra minsta. Där fans en rutschkana som var mycket populär hos Alex. Han åkte om och om igen. Där fanns bollar och hyllor med fastsatta prylar att pilla på, grejer hängandes i taket och annan mysig inredning. Tror Alex kommer trivas jättebra! Förhoppningsvis har han redan vant sig vid att bli lämnad. Han hade precis börjat acceptera att bli lämnad när vi flyttade från assberg ju.








Som sagt snart dags att bege sig till jobbet igen. Jag jobbade min andra helhelg nu som var. Två dagars ledigt har gått fort. Jag och alex åkte till mamma i måndagskväll och sov över. Jag hade läkarbesök för struman i tisdags morse i Kungsbacka. Dom hade missat två prover i Skene så jag fick gå ner och ta om. Inga bra värden. Slarvar lite med medicinerna som vanligt. Måste skärpa mig. Jag är sjukligt trött all the time! konstigt när ett värde som ska ligga på 4 ligger på 60...

Efter läkarbesöket åkte vi hem till min farmor och farfar. Fick pannkakor, men det gillade visst inte Alex så han fick äta smörgås istället. Sen prata vi och titta lite på film. Jätte mysigt! Tack för det farmor och farfar ♥

Nu 10 minuters vila innan hunden ska ut och jobbet kallar!
Adios!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det låter som ni har har haft en skön ledighet! Gick det bättre denna helgen tycker du? Det ÄR långa helger, men själv tycker jag det är så skönt att bara jobba var fjärde helg, så det är värt det...



Jag hoppas det går bra på förskolan också, som du skriver, det verkar ju lovande.

2010-11-10 @ 12:22:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sköt medicinerna gumman! skälla lite på



Alex nya dagis låter super ju! Härligt

2010-11-11 @ 11:27:14
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: maja

Vilket dagis har han börjat på?:)

2010-12-01 @ 19:33:48
URL: http://littletingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback