Sjuk liten kille :(

Inatt vaknade Alex och stod upp i sin säng och grät. Jag bara upp honom och kände att han var kokhet. Hans hud nästan brände mot min. Han fick lägga sig jämte mig och somnade om. Vid halv sex gick vi upp och jag tempade honom. 39,9 :(. Han fick alvedon och blev svalare efter nån halvtimma. Efter att han sovit igen var tempen 39,6 och nu på kvällen fyra timmar efter alvedon 39,0.

Han har varit små gnällig och trött, men det har inte varit så farligt. Han har mest velat bli buren och kramad av mig. Visst bara mamma som duger när man är sjuk :). Han är inte förkyld och verkar inte ha ont i öronen så det är väl bara tredagars feber eller nåt. Det enda trevliga är i så fall att han är mysig och gosig när han är sjuk. Vi har sovit ihop idag och även legat i soffan och kramats. Inte topp ett på hans lista i normala fall :).

Imorgon ska jag tyvärr jobba. Niclas är ju hemma, men känns ändå tungt att lämna honom. Hoppas att febern har gått ner imorgon.

För övrigt då vad gäller Alex. Den senaste tiden har han utvecklats mycket i tal, motorik och börjat gå lite grann. Han står stabilt och kan gå flera steg, men är fortfarande osäker och vågar inte riktigt. Han reser sig och går då och då om han jagar en boll eller så.

Bara den senaste veckan har jag märkt hur mycket han härmar det vi säger. Han försöker prata som vi och det låter likadant, men bokstäverna är inte riktigt rätt. Han har börjat säga oj och så, han säger jaaauuu när han ser en katt, han säger Aja till Anka. Han kan även säga vovv och omma (blomma) har jag hört någon gång. Han försöker också säga sitt namn och har lyckats med Alle hittills :)
Mamma är såklart populäraste ordet :-)

Mitt söta lilla bustroll! ♥


(inte från idag)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sååå sööt. Krya på dig lilla gubben <3



Om Alvedon inte funkar så funkar Ipren.



Duktiga pratkillen hihi :-) mysigt <3 Här händer inte mycket på den fronten :-P men han går nästan bara nu (inne iallafall). Kram kram

2010-07-28 @ 10:15:17
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback