Matdax

Nu har Alex precis ätit lite hemmalagad potatismos. Han äter det jättebra. Har kokat några potatisar och fryst in dom i en iskubs grej. Så kan jag bara plocka fram några bitar och värma upp. Blandar det med ersättning och en skvätt olja också, så det blir lösare. Kanon bra att han gillar det. Blir dyrt att köpa färdig barnmat. Särskilt nu när han inte äter så mycket åt gången. En öppnad sån burk håller bara två dagar i kylskåp.
Jag började ge honom lite mat när han var tre och en halv månad. Bara några teskedar först. Sen får han även gröt på kvällarna. Det älskar han. Har bara gjort smakportioner hittills och dom slukar han. Så igår dubblade jag satsen och han vräkte i sig det med. Magen verkar klara det jätte bra också. Han bajsar 1-2 gånger om dagen.
Det är kul att mata, men omständigt. Såklart ska fingrarna vara i munnen samtidigt, sen ska han fortfarande ha ersättning efteråt också, så det blir en del atrt plocka med, men roligt ändå :)
När han äter flaska har han lagt på sig med ovanan att klämma på nappen så det rinner ut här och var. Jag bytte till napp med större hål idag, för jag tänkte att han kanske tryckte för att det skulle komma fortare. Men nej då, han skulle trycka iaf :)

Fick ju en jäkla massa kläder till honom i julklapp. Använder nya varje dag nu. Jättekul :) Allihopa var i strl 68 nästan så i den storleken har jag ett lager nu. Dom sitter bra, Inte riktigt perfekt utan lite, lite löst. Det är toppen, så jag vet att han kan ha dom ett tag. Hoppas på ett par månader iaf. Han går inte upp riktigt lika mycket i vikt nu. Brukade ligga på runt ett kilo i månaden. Men mellan tre och fyra månader hade han gått upp från 6130 till 6850, alltså 720 gram. Får gärna fortsätta så för min del. Vill att han ska lära sig saker och bli äldre på det sättet, men man vill samtidigt inte att den lilla bebis tiden ska försvinna. Han börjar bli mer krävande nu också. Vill ine ligga ner mer än korta stunder. Han ska sitta i knät, vara med och bli underhållen. Älskar när man sjunger imse-vimse-spindel för honom med rörelserna till :) Då skrattar han gott. Hunden är också rolig att titta på. Särskilt om han gäspar och rör sig. Det är roligt. När Ozzy kommer och leker med Bamse är det extra roligt att titta på dom. Han rikigt gapskrattar åt dom när dom springer omkring :) Å det finns inget bättre än ett barns hjärtliga skratt :D <3




Alla Alex julklappar



ge mig julmust! :)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du det där att han klämmer på nappen ...så klämmer Ellebelle på min tutte när han äter och Alvin gjorde så med från han var i den här åldern så det är nog nån instinkt :-)

2009-12-30 @ 14:04:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emmelie

Du glömde den han fick av Johannes...;D

2009-12-30 @ 14:08:19
Postat av: Johanna

Ja det kanske är något vanligt som ungar gör :)



Ja, Niclas tog ju den leksaken från er, visste inte vart när jag tog kortet :)

2009-12-30 @ 17:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback