En ny kärlek

Vi har fått tillökning i familjen. Eller rättare sagt, jag har fått det :). Min vackra kamera har blivit utbytt mot en lite mindre sötare sak. Men jag håller mig fortfarande till Canon, me love it! Det är en Canon ixus 130 digitalkamera med HD filmning. Super liten och söt och jäkligt bra kamera. Det bästa av allt är att den tar bilder fort! Jag hatar sega digitalkameror som aldrig klickar. Speciellt när man har ett barn att fota som aldrig sitter stilla i mer än två sekunder.

Så här ser bebisen ut



Den är alltså såpass liten att den får plats i min hand :)

Över till annat. I måndags började jag mitt nya jobb. Det verkar helt okej. Jag längtar tills jag har kommit in i rutinerna ordentligt, hatar att gå bredvid och känna att jag inte tillför något :). Jag vill jobba självständigt. Igår jobbade jag själv och jag började ta för mig redan då. Har man redan jobbat med vård länge går det snabbt att lära sig.

Nu är jag ledig i två dagar och sedan jobbar jag en stenhård helg. 14-21 på fredag och 7-21 lördag och söndag. Jag lär väl ligga utslagen på måndag :)

Vi har gjort om lite i vardagsrummet nu. Köpt ny soffa, matta soffbord och kuddar.  Jag tycker det blev jätte mysigt. Älskar kombinationen av svart och lila. Vad tycks?



Har nyss druckit kaffe med Helena och sedan lämnat en snorig Alex på dagis. Han var jätte ledsen. Han vet nu så fort vi kommer innanför dörrarna att han ska bli lämnad. Han klamrar sig fast vid mig och gråter. Skär lite i hjärtat, men jag vet att han brukar lugna sig efter en stund. Trode faktiskt inte att det skulle vara några problem att lämna honom, men han har kommit in i en extremt mammig period nu. Älskade barn ♥





Kommentarer
Postat av: Emma Siljeholm - mamma till Noelle

Haha precis så ser vårat tvrum ut!:) fast vi har lite större soffa:)

2010-10-06 @ 10:44:01
URL: http://emmasiljeholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är snyggt :) Vi ska köpa en till soffa sen så vi får plats med mer folk! :)

2010-10-06 @ 12:11:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Oj jag trodde faktiskt inte heller Alex skulle ha problem med dagis. Jag har uppfattat honom som så oblyg eller vad man ska säga :-) JOBBIGT när det är så, man vill ju inte lämna dem ledsna :-(



Sketasnyggt med färger och så i vardagsrummet!

2010-10-06 @ 15:37:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Madde

Va kul med nya saker :), jobbigt med inskolning som är så där :( .



Spanar runt bland fler som använder bloglovin och är föräldrar. Så kikar in här med. Hoppas du/ni får en fin dag :)

2010-10-08 @ 10:37:54
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Pontus - pappa till Noelle

Haha ja påminner ju lite om:



http://pnts.se/images/2010/lgh_101715258.png

2010-10-10 @ 17:12:28
URL: http://pnts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback