Jakten på Bamse.

Igår kväll åkte vi till Maria och Fredrik för att grilla och ha det trevligt. När vi kom fram släppte vi Bamse (våran hund) utanför bilen så han kunde springa upp till huset själv. När vi kom efter upptäckte vi att han var borta. Antog att han sprungit runt till baksidan och kanske tatt en tur i skogen. Vi ropade på honom, men han kom inte.
Vi gick in och började förbereda maten. Han kommer väl tillbaka snart.

En timma gick. Fiskpaketen låg på grillen och Bamse dök aldrig upp. Nu började jag bli orolig. Maria och jag slängde på oss regnkläder och gick ut i skogen för att leta. Vi gick minst en halvtimma och ropade och letade. Ingen Bamse.
Vi fick gå hem igen och käka. Skit gott var det. Ska berätta mer om det sen.

Kvällen skulle snart gå över till mörker och Bamse kom inte tillbaka. Jag ringde polisen och anmälde honom försvunnen, ingen hade ringt dit om nån hund. Vi bestämde oss för att köra runt och leta en stund. När vi stod på altanen lät det precis som när Bamse skakar på huvudet, öronen floppar mot huvudet. Jag kikade in under altanen, hade gjort det också när vi kom tillbaka från promenaden, men jag såg ingen Bamse där.

Vi tog bilen och körde runt hela Vallås och ut i Örby. Stannade då och då och spanade ut över golfbanan och i skogen. Såg honom ingen stans. jag var så nära gråten nu. Vart sjutton hade han tagit vägen? Var han ensam och rädd, vilse i skogen och pissevåt av regnet? Började tro att jag aldrig skulle få se min lilla Bamse igen...

När vi kom tillbaka gick Maria mot altanen igen och lös in unde den med mobilen. Då såg hon honom. Han satt bannemej där! Han satt fast och kunde inte komm ut. I två timmar hade han suttit där och inte sagt ett ljud när vi ropat efter honom. Vi hade tittat där under flera gånger , men inte sett honom. Jag var lycklig att se honom kan jag lova!

Det tog ytterligare en halvtimma för grabbarna att få ut honom. Han kom inte under bjälkarna, det var för tajt mot marken. Altanen är precis nybyggd och vi började tro att vi skulle få dra upp plankor för att få ut honom. Tillslut hämtade killarna en räfsa och lyckades gräva upp jorden så att Bamse kunde få plats att komma ut!

Herregud vilken valborg. Stackars Bamse satt där i sammanlagt två och en halv timma.


♥♥♥








Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

aaaw lille Bamsen! Tur han inte försvann på riktigt iallafall. <3

2010-05-01 @ 12:00:16
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback