Djur har också känslor!

Jag känner ett par som byter hundar lika ofta som en annan byter underkläder. Då menar jag också byter inte skaffar fler. På ungefär två år har dom hunnit komma till sin 6:e hund. Hallå vad tänker ni med? Om man inte har några känslor för sina djur och älskar dom, varför skaffa nya? En hund är ingen leksak som man kan kan sälja när man tröttnat på den för att man hittat någon roligare. En hund behöver trygghet och kärlek, precis som vi. En hund tyr sig till sin familj och älskar dom.

Personen som gör så här (det är en ut av dom speciellt) vill dessutom inte köpa valpar, vilket innebär att hunden har haft minst två hem tidigare. Stället där den föddes och dit den kom efter det. Jag förstår mycket väl om man säljer sin hund av rimliga själv. På grund av allergi eller att den är aggressiv mot barn. Är den totalt opålitlig ska den självklart avlivas om det finns risk för att den skadar en människa. Då ska det verkligen finnas risk för det och inte att den bara morrat till någon gång eller naffsat på en.

Första dagen jag hade varit och tittat på Bamse och valt honom var jag totalt förälskad. Han var då 5 veckor gammal. Jag skulle få vänta ytterligare 3 veckor innan jag fick hem honom. De veckorna var en evighet. När vi fick hem honom var det precis som att få ett barn för mig (nu i efterhand kan jag väl säja att ett barn är ännu bättre, men det är inte mycket skillnad.). Jag skulle ALDRIG kunna sälja Bamse om jag inte var absolut tvungen.

Jag har ingen som helst förståelse för hur man så lättvindigt kan sälja sina hundar och skaffa nya hit och dit. Tyvärr finns det inget man kan göra åt det heller. Enligt min åsikt är det en slags djurplågeri. Stackars hundar som får bli skickade hit och dit. Stackars säljaren som kanske älskade sin hund över allt, men hade inget annat val än att sälja. Vill inte den människan då att hunden ska få komma till et bra och kärleksfullt hem, där den får stanna och må bra resten av livet? Självklart vill man det.

En del människor saknar helt enkelt empati för djuren och förstår inte hur fruktansvärt elakt det är för hundarna som får ett otryggt liv. Hade det funnits något sätt att anmäla detta hade jag gjort det nu.

Mitt råd till denna människa är inte att ha en hund och behålla den. Mitt råd är skaffa inga hundar alls! Lämna det åt dom som faktiskt bryr sig om sina djur!

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

En sån person känner jag med här på Assberg...

2010-05-02 @ 11:19:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Jasså, då finns det fler idioter i lilla Mark. Usch!

2010-05-02 @ 11:21:53
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

och det är du förvånad över? :-P

2010-05-02 @ 18:41:58
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback