Dumma förråd

Jaha. Jag skulle gå ut med hunden, ta med mig Alex och gå till affären tänkte jag för en stund sen. Men det dumma, dumma förrådet går inte att öppna. Låset har frusit så att nyckeln går inte ens in. Fick vackert stoppa Alex i bärsjalen och bara gå en runda med Bamse. Jag går INTE till affären med honom i bärsjal, plus hund och sen kassar att bära hem. Bara den lilla rundan jag gick nu var jobbig. Det är TUNGT att bära nu. Tacka vettja när Alex var liten och vägede sisådär 4 kg. Då var det inga problem :P

Istället har jag hunnit röja upp lite, vika tvätt, hänga tvätt och satt på en ny maskin. Alex ligger i sin spjälsäng och tjattrar för fullt till blinka lilla stjärna på hans sängmobil. Den där visan är då med precis överallltl. Har leksakstillverkarna ingen fantasi alls?? Visst det finns säkert studier på just den sången, att den skulle vara bra på något sätt bla. bla, men ändå, lite tröttsamt att ha den på precis allt.

Imorse var Emmelie och Johannes på kaffe besök. Johannes roade sig med att leta godsaker i skåpet :). Han hittade både majskrokar, smörgåsrån och marie kex. Gott, gott tyckte han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback