Måndag+ Alex språk

La mig påtok försent igår. Kunde inte låta bli att läsa ett par kapitel i New Moon, är ju så bra. Somnade väl runt halv ett. Alex började gallskrika kvart i fem i morse och vägrade somna om utan mat. Sen sov vi visserligen till nio tiden.

För en stund sedan var Alex farfar och gammel farmor här. Dom drack lite kaffe och busade med lillskiten :). Han kommer lätt bli rejält bortskämd av farfar när han blir lite större och man kan köpa roligare leksaker till honom. Urban som han heter tjatar redan om grävmaskiner och grejer han har hittat att köpa till honom :P

Innan dom kom skulle Alex sova. Han är för rolig nu när han inte vill. Dom vanliga gnäll och skriken börjar bytas ut mot språk. Han låg i sin säng och tjatade " Nanananaaaaaaaa dadada bevje dada" med sin argaste röst :). Haha. Det är roligt att höra alla nya bokstväer som läggs in när han "pratar".

Om en stund är det dags för Alex lunch. Slottspuré står på menyn. Sedan jag kunde byta smaker till 5 månaders äter han mycket bättre. Bara potatis eller morot var inte lika gott. Efter maten ska vi åka en sväng till Maria och ta en promenad och fika.

Ikväll blir det åter träning. Jag hoppas min nya skiva ska hinna komma till nästa träningspass på onsdag.

Fick till bilder i morse i hans stickade kläder som han har på sig nu när vi ska ut.
Plus overall förståss :)

 

Oså lite bilder när han satt och lekte idag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback