Söndan som gick + Fightnight??

Jag fick städat igår som det var sagt. Niclas diskade och vek tvätt. Jag Plockade, dammade, dammsög, skurade golv och körde en till tvätt. Alex var så duktig och hjälpte mamma att städa ;)




Senare kom Emmelie och David ner på kaffe. Vi bestämmde att vi skulle äta middag och se på film ihop på kvällen. Däremellan åkte jag och Em till Maria på semle besök :). Maria gjorde egna semlor bestående av grädde och florsocker. Hon gillar nämligen inte mandelbajsmassa som hon kallar det :). Men det var götta det med. Jag är inte heller så förtjust i mandelmassa, måste vara ett väldigt tunt lager bara för att få sötman i så fall.

När vi kom hem packade jag ihop Alex saker och gick upp till Emmelie där vi började med maten. Det blev fläskfilé med pepparsås och ris. Mycket gott var det :)







Efter maten åkte pojkarna för att hyra film och vi badade småttingarna. Det plaskades och busade en stund i vattnet :)





Efter badet kom killarna tillbaka med filmen. Den hette Fighting! Vi kallade den för fightnight och ifrågasatte deras val av film. Typiskt killar!

Det dröjde en bra stund innan vi kunde se på film. Våra små busfrön var fortfarande pigga och vakna. Johannes lekte med sitt kök och Alexander lekte med pappa och Bamse.




Efter många om och men slocknade Johannes och Lilleman och vi kunde se på filmen ock käka godis. Filmen var faktiskt bra, vi tyckte nog den var bättre än vad killarna gjorde. Det var föööör lite fighting för deras smak :).



Jag vill bara avsluta med att berätta kvällens höjdpunkt. Johannes lärde sig äntligen att säga "Hanna". Haha, sen att han inte förstår att det är jag som är Hanna det är skit samma :)
En mysig dag igår i alla fall. Gulliga vänner och ungar :D

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Gulliga bilder :-)

2010-02-01 @ 16:04:41
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback