Lära mig snart kanske?

Igår somnade Alex redan klockan nio. Jag borde ha lärt mig nu tycker man, att om Alex somnar tidigt, GÅ och lägg dig tidigt! Men nej, jag satt uppe som vanligt. Somnade halv tolv tolv, inte så farligt egentligen, men jag är en människa med stort sömn behov. Problemet är att jag helst är vaken både morgon och kväll och sover på eftermiddagen, men de funkar inte alltid när man har barn, hund och andra sysslor.

Alex vaknade i vilket fall första gången halv två inatt. Jag stapplade upp ut i köket för att jag antog att det var morgon och dags för hans mat, men det var det ju inte. Han hade redan somnat om igen när jag gick tillbaka. Sedan vaknade han vid halv fyra och då ville han ha mat och somnade om. Vid kvart över sex vaknade jag av Niclas väckarklocka, då gick jag ut med hunden och kröp sen ner under täcket igen. Då vaknade såklart Alex igen, fick lite mer mat men kunde inte somna om. Han var så tät i näsan stackaren. Så nu är vi uppe och jag tror han börjar bli trött snart. Klockan är nio. Ska man lägga sig igen en stund när han sover tro? Hmm...nja... man blir ju så jäkla seg om man varit uppe och lägger sig igen.

Iadg är det fredag. Helg igen. Har inga planer än så länge. Pratade med mamma om att träffas, men vet inte hur det blir med det än.


Grattis Maria på födelsedagen!! :D



Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vi kan ju göra nått allihop?

2010-02-19 @ 14:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback