Alex min älskling

Jag tog Alex i bärsjalen vid halv två igår och Beckah kom med sin söta lille Elmer. Vi traskade tillsammans ner till föräldrargruppen. Bar Alex mot mig för att han inte skulle få så mycket snö på sig. Han hade inget emot det, men han ville gärna slänga huvudet bakåt i ett försök att se bättre :).

De tvar trevligt därnere iaf. Skönt att gå ut och göra något. Fast egentligen hade jag nästan tyckt det var mysigare att ha privata träffar med en grupp mammor där man bara kunde fika och prata spontant om allt möjligt. Lite som vi gör vid morgonkaffet mammorna här på gården, lite olika åldrar på ungarna bara :)

Vilken skillnad det var på Alex ändå mot de andra. Visst,jag vet att han är pratig och väldigt medveten, men jag har ju aldrig haft barn innan så jag har ingen koll på vad som är vanligast vid alla åldrar. Men dom flesta ungar satt lugna i knät, åt lite, stod upp, titta på sina fötter, små jollra lite, ja sådär som bebisar gör. Men inte Alex, nä han tjatar och pratar, flänger omkring i knät och vill inte alls sitta still. Den ungen kommer bli problem om några månader :).

Men alla är ju olika. Jag tror att han kommer krypa och gå tidigt och kanske prata, men han kommer nog få tänder sent (Jag var nästan ett år) och motorik och sånt vet man ju inte. Och som sagt, visst är det kul när han kan, men som jag sa till Suss idag, friden här i hemmet kommer ta slut för snabbt :)
Men han är min lilla älskling pälskling och hur han än är/blir så kommer jag alltid älska honom mest i hela världen :)




Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han kommer prata tidigt, det kan jag lova dig. tror han blir hyfsat tidig med att gå och sånt också eftersom han är så framåt och nyfiken. Jaa visst är det stor skillnad på olika ungar :-) Även de egna. Min Victor var väldigt mycket som Alex, skulle prata med allt och alla redan innan han hade orden och började prata tidigt. Kunde inte sitta stilla. Alla tre mina har varit sånna som ska stå och snurra och hoppa i famnen, helst ner på golvet och flänga. Men Elmer är lite lugnare än de andra två. igår sov han visserligen så då var han ju verkligen lugn :-P

2010-02-04 @ 18:26:41
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback