Baka baka liten kaka

Nä nu menar jag inte barnramsan, jag menar en riktig kaka :) Alex och jag har bakat Kärleksmums idag. Först var vi i affären och handla. Där träffade vi Alex Farfar och hans Gammelfarmor.
Var riktigt hurtig och gick ner till affären trots snön. Men det var helt okej plogat förutom trottoaren nere vid MM. När jag kom hem skottade jag gången utanför dörren. En halvtimma senare satte det igång att snöa som fasen igen. Dumma, Dumma SNÖSKIT!!

Jag längtar till vår. Längtar tills det blir varmt. Ta ut Alex på gräsmattan. Åka rutschkana och gunga honom. Köpa en upplåsbar pool som han och Hannes kan plaska i till sommaren... Känns långt borta.

Åter till baket. Här kommer ett potpuri av bilder :)


Här ska bakas!

Alex hjälper till med måtten :)

Smeten börjar bli klar

Alex smakar smeten *mumma*

Första delen av baket färdigt

Alex tröttnade på att baka och ryckte i gardinerna istället. (Kanske för att han tycker det är dags att byta ut julgardinerna?? :s )

Garnerad och klar

GOTT GOTT!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men guuu va gott. kommer bort och äter upp dem tror jag ;-)



våren ja. fatta så mycket mer välkommen den kommer att vara i år. RIKTIG vår. Inte höstigt vinterväder och sen sommar direkt för nu har vi haft riktig vinter och kommer få riktig vår med smältande snö, kvittrande fåglar och gassande sol :-)

2010-02-20 @ 11:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback