Strömlös!

Idag när jag och Alex varit uppe en stund hörde jag konstiga ljud inifrån datorrummet. Gick dit och såg att Niclas dator höll på att stänga av och sätta på sig hela tiden. Gick och väckte honom så han fick kolla så inte datorn höll på att kolapsa. Min dator funkade som vanligt. Men sen upptäckte jag att inga lampor i kök och vardagrum funkade. På spisen funkade inte ugnen, två plattor lös, två blinkade. Vi kollade proppskåpet, men ingen propp hade gått. Fick ringa marksbostad som skickade en jourgubbe. Han upptäkte att det var fel på någonting i elskåpet som sitter på förrådet. Det kunde inte han fixa för han var tydligen rörmockare!? så han ringde vattenfall som skulle komma.

Undertiden lyckades vi hitta ett fungerande eluttag som vi kunde koka kaffe och dammsuga från :). Som tur var funkade även mikron så jag kunde värma Alex mat på dagen. Vi hann storstäda under förmiddan och jag tog en långpromenad med Bamse. Inga vattenfall gubbar dök upp. Niclas ringde igen och tydligen var dom ute på ett annat fel. En stund senare dog absolut ALL el. Inget funkade. Jag tror dom dök upp vid fyra tiden tillslut och fick fixat tillbaka elen.

Har hunnit vara lite kreativ idag när man inte kunnat göra så mycket av det vanliga. Fick äntligen tummen ur att göra gipsavtryck på Alex hand och fot. Sitter i en tråkig dubbel träram. Ett foto på Alex ska in på andra sidan och sen tror jag att jag ska måla och dekorera ramen.

Började även lite smått på en novell jag funderat på att skriva ett tag. Hoppas att jag kommer orka knåpa ihop den. I så fall lägger jag ut den här när den är klar. Pinsamt värre, men va fan! :)

Så fort elen kom tillbaka ställde jag mig också och gjorde ett dubbel lass med kladdmuffins, nam nam nam.

Nu ska jag....inte göra nåt :D

puss


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Spännande att läsa novellen sen! :-)

2010-04-02 @ 19:25:11
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback