Dags att sova snart.

Det blir nog bäst för mig om jag går till sängs snart. Alex var skit trött hela eftermiddagen från typ halv fyra. Men han vägrade sova. Skulle bara klättra omkring på mig och ville inte vara på golvet. Vid sjutiden fick han lite gröt och sedan ett bad i mormors diskho. Efter det blev han toktrött och bara slocknade i mitt knä framför TV:n. Var bara att gå och lägga honom. Med denna tidiga insomning lär det också bli en tidig morgon.

Pappa var uppe förut och ändrade på spjälsängen. Sänkte den till nedersta steget. Jag får nog ta och göra detsamma hemma nu. Alex kan resa sig upp om han kan hålla ett fast grepp i något. Kanten på sängen är ett bra sådant exempel. Än så länge reser han sig bara ordentligt om han är i min säng och klättrar på mig eller i soffan mot kanten (precis som att han vet att det är säkrare där det är mjukt). Det är bäst i alla fall att vara ute i förtid och inte invänta en olycka.

Imorgon åker vi tillbaka till lilla Skene och älskling. Alex säger föresten pappa nu hela tiden. Det funkar att tjata fram orden :). Ibland blir det väl mer likt Bappa och ibland kommer Mappa, kan inte bestämma vilket han ska säga och hittar en blandning istället ;p

God natt! ♥


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bra att sänka sängen i god tid, ja :-)



Välkomna hem igen ;-)

2010-04-25 @ 09:47:45
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback