Bad news

Skulle ju skriva igår om en sak som hänt, men jag orkade inte, så det får bli nu :)

Förra veckan fick Niclas reda på att det skulle varslas på hans jobb. Företaget skulle först ha möte med facket om hur det skulle gå till och hur många. Så i torsdags fick vi veta att 50 personer ska gå från hans jobb, hela hans avdelning ska stängas. Han kommer alltså med all säkerhet få gå. Från och med idag har dom två månaders uppsägningstid.

Så fort Niclas fick höra att det skulle varslas satte han sig och sökte nya jobb. Han har fått en intervju redan imorgon :). Det lät väldigt lovande, dom tyckte han var duktig på det han gör. Så vi håller tummarna för detta. Självklart är det bättre att han får ett nytt jobb än är arbetslös, men detta rör till väldigt mycket nu. Det var meningen att Niclas skulle vara pappaledig hela sommaren och sen skulle jag vara hemma igen några månader till. Nu vet vet inte hur det blir om han får detta nya jobbet. Han kan ju inte säga att han ska vara ledig nio veckor det första han gör.

Jag kan inte heller komma till mitt jobb pecis före sommaren och säga att dom får leta upp någon annan i sista minuten. Så får han detta jobbet hoppas jag att han åtminstone får semester så han kan vara hemma med Alex halva tiden, resten får vi helt enkelt pussla ihop med hjälp av släkt och vänner. Jag jobbar med hemtjänst, så jag har ju inte alltid dagtid utan även kvällar och helger.

Blir han däremot arbetslös så får han vara hemma med Alex hela tiden nu tills föräldradagarna är slut. Jag får börja jobba. Det ger mig lite ångest, inte för att jobba i sig, det har jag inget emot. Utan för Alex, vill vara hemma med honom, separationsångest helt enkelt :). Men egentligen är det inte mer än rätt, pappan ska också kunna vara hemma lika länge.

Nu får vi bara vänta och se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej va trist :-( håller tummarna för nytt jobb. Om det behövs hjälp så är jag hemma hela sommaren och är ändå låst vid bebis :-)

2010-04-12 @ 17:20:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma Siljeholm

Vi kommer ju finnas i stan:) och då självklart till hands:)

2010-04-13 @ 14:58:21
URL: http://emmasiljeholm.blogg.se/
Postat av: Anna O

Finns tyvärr dumma regler för arbetslöshet o pappaledighet.Kolla upp det ordentligt, för vad jag vet iaf så kan det vara så att man INTE får vara föräldraledig när man e arbetslös:(

2010-04-14 @ 10:22:08
Postat av: Johanna

Jo man får visst vara föräldrarledig när man är arbetslös. Jag känner flera stycken som går hemma på föräldrapenning som inte har något jobb. Alla är berättigade till föräldrarpenning, sen hur mycket det blir beror ju på arbetet. Men det finns en lägstanivå som alla får. Oavsett så skulle Niclas få beräknat efter hans senaste inkomst.



Som tur är får han nog det nya jobbet ändå :)

2010-04-14 @ 17:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback