Tar en paus och pustar ut!

Idag är det full rulle här. Började med att kliva upp vid halv tio, klä på Alex och till den sedvanliga kaffestunden hos Emmelie :) Sedan gick jag hem och gav Alex mat. Potatismos, lite mangopuré och en skvätt ersättning. Han blev så jäkla trött så han somna i princip när jag matade :). Sen sov han i typ 45 minuter. På den tiden han jag röja, diska, damma och dammsuga halva lägenheten. Han vaknade, fick ny blöja och medan jag dammsög klart fick han sitta i bvabysittern och kolla på Nalle Puh :)

Så nu är hemmet rent och städat igen. Hääääärligt. Det värsta jag vet är tamej fan när det är stökigt hemma. Då mår jag dåligt, särskilt när jag inte orkar städa och bara går runt och ser skiten och allt som måste göras. Men idag fanns där ork så nu är jag nöjd. Nä'sta steg blir en promenad med hund och vagn. Sen har jag bokat tvättstugan med så man blir av med den överfulla tvättkorgen. Har inte haft tid med tväten riktigt runt jul och allt.

Älskling slutar tidigt idag och kommer hem vid kvart över två. Sen är han ledig i fyra dagar. Skönt. Imorgon (nyårsafton) blir det middag hemma hos Maria och Fredrik. Lilleman får vara med. Hoppas han inte krånglar allt för mycket och har vett att somna på kvällen. Men det tror jag tyvärr inte. Så länge han inte är grinig får han väl vara vaken. Tar med vagnen iaf så man kan gå ut med honom om det behövs. Lär iof vara ett jäkla liv med raketer hela dagen. Dom flesta har ju ine vett nog att vänta till tolvslaget.

Gud var jag har mycket att skriva jämt då, hade kunnat fortsätta en bra stund till :) Men nu blir det förbereda tvätten och promenad.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback