kalas och två små pojkar!

Det var trevligt på kalaset igår. Pappa grillade kött, korv, fisk och grönsaker. Massa att välja på. Alex fick lax och potatis och det vräkta han i sig utan en min :). Efter maten blev det fika. Farmor hade gjort ett försök till en kaka hon aldrig bakat förut. Den smakade HEMSKT! haha, vad jag skrattade åt den kakan :P
Sedan satt vi bara och prata å sådära. Alex skötte sig super som vanligt. Han är bra snäll att ha med :)

Kalas fin
pilla pilla pilla :)





När vi var hemma frågade Emmelie om vi kunde vara barnvakt åt Johannes. Såklart att jag kunde. Dom kom på kvällen då det egentligen var dags att sova, men det tyckte inte alls dom små pojkarna som hellre ville leka med varandra :). Försökte lägga dom med varsin välling, Johannes i spjälsängen och Alex i min säng. När vällingen var slut blev det fart igen. Alex var en vilde och bara flög runt i sängen och skulle klättra till Johannes som satt i spjälsängen och babblade och sjöng "Akta dig" (lilla snigel). Så efter en stund gav jag upp och lät dom vara uppe en stund till. Dom lekte i vardagsrummet och köket. Tillslut ungefär klockan halv tolv somnade båda :). Jag inte långt efter. Tur att dom i alla fall är snälla och söta. Det var inte så jobbigt att dom var vakna då. Det är värre med stökiga, griniga ungar.

Imorse vaknade Alex kvart över fem, fick välling och somnade om. Johannes samma sak vid halv sju. Sedan sov dom till åtta. Vi gick upp och städade och åt frukost, sen kom Emmelie och hämta sin plutt.













 

 


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sicka gullungar :-) sugen på en till nu? ;-)

2010-05-30 @ 13:58:42
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback