Lördag.

Så går vi vidare till lördag. Vi åkte till mamma och pappa vid halv ett. Tar ca 45 min att åka. Jag skulle laga carbonara till 8 personer. Väldigt lätt rätt att göra, MEN, inte till 8 personer.

Man kokar spagetti, knappersteker bacon, blandar ägggulor, grädde, riven ost, salt och peppar till en smet och sen ska allt röras ihop. Här kommer kruxet. 1 kg spagetti ska blandas ihop så att bacon och smet sprider ut sig över hela. Det var fan inte lätt! Men det gick tillslut efter lite flyttandes mellan skålar och velande. Det serverades med lite blandsallad och körsbärstomater. Smakade gott, men lite för torrt. Hade behövt mer smet till mängden spagetti. Alla blev mätta och belåtna i alla fall.

Eftersom det var min födelsedag vi firade fick jag såklart lite presenter :)

Har inte tagit något kort på innehållet, men detta var en stavmixer från min farmor

Från Emmelie fick jag två fina ljusstakar på fredagen.

Från min Mormor fick jag en orkidé

Av min brorsa fick jag ett vinglas. Samlar på dessa, Orrefors Intermezzo

och av mina föräldrar fick jag en ny dammsugare, Electrolux silence. Helt toppen, behövde verkligen en ny!

I love it! :)

 

På kvällen spelade vi ett spel som heter Kranium. Mamma och pappa fick det av mig i julklapp. Det är ett skit kul spel där man är i lag och ska göra olika saker för att komma framåt. T.ex rita, bilda ord, forma lera osv. Problemet var bara att jag råkat köpa fel spel!! Det var familjeutgåvan vilket innebar att det var till för familjer med barn från 8 år. Allting var löjligt superenkelt. Blev lite besviken på det. Det är så roligt spel om det bara hade varit vuxenvarianten... jaja, vi hade kul ändå :)

Efteråt kollade vi på Millenium serien (Män som hatar kvinnor). Har sett filmerna, men serien är ju mycket bättre.

Vid tolvtiden gick jag och pappa ut med hundarna. Bamse var uppe i en slänt och klättrade och började trycka ner sig i gräset och hålla på. Tänkte inte mer på det, men när vi lagt oss och han kom in till rummet för att lägga sig kände vi hur det STANK FISK!. Blä, blä, blä. Fick ställa mig och bada honom mitt i natten. Pappa gick och kollade dagen efter och någon idiot hade ta mej fan slängt fiskfiléer utomhus! Urk!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback