Liten blir större

Ja, tiden går. Om 10 dagar är Alex 5 månader. Stora pojk. De senaste veckorna har det hänt mycket. Han har blivit mycket stabilare. Speciellt i benen. Han har lärt sig att gå flera steg om man håller honom i händerna. Lite obalanserat, men det går framåt iaf :). Vänder sig gör han då och då nu. Han pratar och tjattrar. Det senasste är adadadadada :) Han älskar att leka tittut. Han ligger till och med på filten på golvet och gömmer sig själv under ett hörn av den. Säger man då Var e Alex ligger han där under och skrattar för sig själv, sen öppnar han filten och är jätte glad för att han "gömt" sig :P.

Man är så stolt för varje ny sak han lär sig, samtidigt som man vet att bebistiden aldrig kommer igen. Utvecklingen är spännande och rolig och man längtar efter att saker ska hända samtidigt som man vill klamra sig fast vid att han är liten, liten underbart söt och go bebis. Det är svårt att föreställa sig att han kommer växa upp och bli stor.

På Onsdag börjar babysimet. Det ska bli riktigt kul att åka och bada. Tror han kommer gilla det. Han älskar att bada i badkaret nu, plaska i vattnet och välta ner shampo flaskorna :).

Nu ska jag bara njuta av att han precis somnat, titta på inredning på nätet med älskling och sen få lite massage :)


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Söta Alex <3 han var väääldigt social, pratig och framåt redan när han var 7 veckor så jag kan bara tänka mig hur mycket han babblar och charmar NU :-) Elmer pratar inte ofta och skrattar tyst, han ler med hela ansiktet men det är sällsynt att han faktiskt skrattar också.



Är det drop-in babysim? jag är lite för FET men borde gå några gånger ändå, har ju gjort det med de andra två.

2010-01-10 @ 23:14:09
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Ja han är världens charmis får jag säga. Men alla är ju olika så får väl se vilka saker han blir tidig eller sen med :)



Nej, jag tror man måste boka, jag har gjort det iaf, ett helt program. Carina kör babysimmet som eget företag nu. Det går säkert att ringa henne om du vill gå med. kolla hennes hemsida. Vattenbubblan.se Kostar 1100 för båda.

Ja fy, jag ser inte fram emot att visa mig i simhallen, men vad gör man inte för att ha lite roligt med lillen :D

2010-01-12 @ 18:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback