En annorlunda Ullaredstur :)

I förrgår fick jag och Emmelie den briljanta idén att åka till Ullared och shoppa lite. Jag tog Alex med mig. Bagageluckan ppå bilen var fastfrusen så jag fick inte med mig vagnen. Vi åkte på förmiddagen vid halv ett. När vi kom mellan Öxabäck och överlida började snön falla. Ju närmare Ullared vi kom, desto mer snöade det. När vi var framme fullkomligt vräkte det ner. Men nu hade vi ju kommit hela vägen dit så vi gick in. Vi hittade allt vi skulle och var färdiga på en och en halv timme. Alexander skötte sig exemplariskt. Han satt i bilbarnstolen i våran enda kundvagn inknöland brand grejer :P. Men han var nöjd. Satt och lekte med leksaker och ibland bar jag runt honom en stund. Efteråt tog vi en fika och då somnade han. Klockan kvart över fyra var vi på väg tillbaka. Det hade kommit REJÄLT med snö under tiden och det vräkte fortfarande ner. Vindrutetorkarna som redan var kassa fylldes med is och smetade ut snön på rutan. Jag såg nästan ingenting. Vi fick gå ut ibland och ta bort isen så blev det lite bättre. Vi fick köra i 40 hela vägen hem. Tog väl nästan två timmar :) Men vi kom hem välbehållna och med alla grejer vi kiommit för att handla. Alex sov hela vägen i bilen också.

I vilket fall så fick jag köpt mycket bra grejer och riktigt billigt får jag säga.
Detta blev det:

* 2 svarta byxor till Alex strl 74 (nästa storlek till honom)
* 2 Bodys
* 1 T-shirt
* 2 Pyjamasar
* 1 badhandduk
* 2 par strumpor
* 1 iläggsdyna till matstol
* 1 Pyjamas till mig
* 1 kofta
* 7 par strumpor
* Balsam
* Tamponger
* Plånbok till mig
* T-shirt till Niclas
* 2 par kalsonger till Niclas
* 10 pack delikatobollar :)
* 2 pack pringles :)

Allt detta för 1219 kr. Tycker jag inte var alls farligt faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback