Föräldrargrupp

Idag blir det en sväng ner till BVC för föräldrargruppen. Jag missade första gången eftersom jag har babysimet också på onsdagar. Första gången visste jag inte hur lång tid det skulle ta och hur trött Alex var efteråt. Men det ska nog gå bra. Han hinner både äta och sova en timma emellan.

Idag däremot kommer jag inte gå på babysimet. Så mycket snö överallt och dessutom tror jag lilleman är på väg att bli förkyld. Han låter ingenting nu, men när han sov i natt och åt i morse rosslade det i näsan på honom. Bäst att låta bli badet för säkerhets skull.

Just nu hänger han i hoppgungan och skriker allt vad han kan. Alltså inte argt utan han har bara kommit på att det är väldigt roligt att uttnyttja sina lungor till fullo. Jag får ont i öronen :D





Det börjar gå framåt nu också med hans sittande. Han kan sitta en liten stund utan att ramla och han kan lyckas räta upp sig igen om det börjar luta för mycket. Om han får för sig att börja flaxa med leksaker så ramlar åt sidan såklart. Men helt stilla kan han han sitta en stund själv :)





Nu ska jag ta hand om disk och göra mig iordning inför föräldrargruppen. Ska ta honom i bärsjalen så man slipper putta vagn i den tröga snön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback