Mysig dag

Igår hade jag fullt upp hela dagen, blev därför inget bloggande. På morgonen tog jag först en kaffe hos Susanne innan det var dags för Bvc.

Hörseln och synen testades på Alex igår och det fungerade perfekt och han var jätte lätt att testa. Det gick till så att Barnmorskan höll en stav framför hans ögon som hon höjde upp och ner och åt sidorna för att se om Alex följde den med blicken. Sedan hade hon små bjällror i händerna som hon skakade på vid sidan av honom för att se om han uppfattade ljudet. Inga problem där.

Vikten blev 8530 g och längden 72,9 cm han har vuxit en hel del ändå, stora killen :)

Efter Bvc kom Maria och vi gick en sväng till hundgården, sen kom mamma. Vi åkte in till Kinna och kollade runt.
Fanns inte någonting alls att hämta vad gäller rea. Men Alex fick en jeans jacka, en keps och en body av mormor. Ska fota och slänga  upp senare. Jag fick också äntligen tummen ur att köpa bilbarnstolen som nu sitter instalerad och klar i bilen. Alex satt jätte bra i den.

På kvällen grillade vi kött med potatis och hemmagjord vitlökssås. Det var mumma. Älskar grillat, nu saknas bara färskpotatisen också och jordgubbar! Mmmmm

Idag har vi ännu en dag av solsken, hoppas det blåser mindre än igår. Vi ska vara ute idag med och så behöver jag tvätta lite och diska.


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nästan exakt ett kilo skillnad på grabbsen då för i tisdags vägde Elmer 9520.



Åh grillat nu igen :-P gaaah! Jag har ju en grill men jag kan inte grilla och så är det så nedsans omständigt när man är ensam med två små. Fast Victor är iofs rätt bra på att passa dem :-)

2010-04-16 @ 09:02:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Förresten... det här med längden. Varför ska Mai-Liisi alltid krångla till längden. varför kan hon inte bara sätta 73 istället för 72,9 så gör hon hela tiden. Skitkonstigt för sååå himla exakt är det ju inte så spela roll om man sätter dit eller tar bort en millimeter eller två.

2010-04-16 @ 09:04:15
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback