God morgon

Så var det en ny dag. Alex vaknade klockan fem och ville ha mat. Han gillar att ligga i sin säng och äta själv nu. Gottar ner sig i kudden och håller sin lilla hand på flaskan. När jag ska mata honom i famnen försöker han göra likadant, trycka in sig mot mig, men då kan inte flaskan följa med :P Ibland ångrar jag att jag slutade med amningen. Det hade säkert funkat om jag fortsatt försöka. Visst var det väl delvis lathet, men han hade faktiskt svårt att ta bröstet ordentligt. Höll på och vela med huvudet, fick tag och släppte igen och så höll han på varje gång varannan timma. Han blev en mycket lugnare och belåtnare bebis sen han fick flaska. Dessutom har det varit toppen att även pappa kan mata. Han mår ju super bra i vilket fall. Men nästa gång kommer jag försöka igen :)

Det var tänkt att vi skulle åka till Kungsbacka idag och hälsa på min farmor, men det är så halt ute så vi struntar i det. Vill inte riskera att hamna i diket med lilleman i bilen. SKa se hur det blir nästa helg istället.
Blir nog att ta en tur til Maria och Fredrik på en kaffe i eftermiddag istället, om inte backarna upp till deras hus är super hala. 

Alex sitter i sin nya gåstol och tittar på mig nu. Han kan sitta i den en liten stund, når bara precis ner med tårna i golvet. Men det dröjer väl inte länge förän han far runt som ett yrväder i den där. Tiden går ju så fort ;)

Auf wiedersehen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback